Facebooki Reklaami võimalused

Image

1. Awareness (kategooria)

Awareness kategooriat kasutatakse siis, kui soovitakse suurendada bränditeadlikkust, suunates reklaami sarnaste brändide fännidele. Lisaks kasutatakse Awareness kategooria eesmärke selleks, et viia reklaam võimalikult paljude inimesteni.

1.1 Brand Awareness

Image

Brand awareness eesmärk viib reklaami inimesteni, kes suurema tõenäosusega brändidega seotud reklaame jälgivad. Teil on võimalik näidata enda brändi inimestele, kes on näidanud huvi teiste brändide vastu (näiteks Hugo Boss, Mercedes-Benz jt. - valikuid on lõputult).

See reklaami tüüp sobib kõige paremini esimese puutepunkti tegemiseks Teie brändi ja publiku vahel, kes ei ole teist varem kuulnud.

1.2 Reach

Image

Reach eesmärk on sarnane eelnevalt mainitud Brand awareness-ile, aga reachi eesmärk on reklaam viia võimalikult paljude inimesteni. Samuti võimaldab Reach piirata reklaami näitamise sagedust ühe inimese kohta - see on oluline, sest kui reklaami liiga tihti näidata, kipuvad inimesed negatiivset tagasisidet jätma või "reportima" ehk kaebama Facebookile, et nad ei soovi rohkem sellelt ettevõttelt reklaame näha. Kaebused mõjutavad ka reklaami üldist asjakohasuse skoori, näitamise sagedust ning võivad isegi reklaamitegija kasutaja peatada.

Reach eesmärk on ka tõhus viis reklaam viia sihitud publikuni või olemasolevate jälgijateni madala hinna eest. Üks viga, mida turundajad tihti teevad, on alati kallima "conversion" eesmärgi kasutamine juhul, kui tahetakse müüki teha. 

Miks see viga on?

Reachi abil saab reklaami viia defineeritud publikuni (näiteks inimesed, kes on juba Teie lehelt ostnud) palju odavamalt, kui "conversion" kampaaniat kasutades ning tulemused jäävad samaks.

2. Consideration (kategooria)

Consideration kategooriat kasutatakse põhiliselt esmase "engagementi" ning liikluse loomiseks siis, kui ettevõttel ei ole kõlapinda Facebookis. Liikluse loomise (ehk kodulehe külastajate arvu suurendamise) üks eesmärkidest on ka Facebook Pixelile andmete kogumine.

2.1 Traffic

Image

Traffic eesmärk on üks olulisemaid Facebooki reklaami tegemise meetoditest, sest see võimaldab külastajaid suunata kuhu tahes - olgu see Teie koduleht, netipood, artikkel Postimehes, landing page, võimalusi on lõputult!

2.2 Engagement

Image

Engagement reklaamitüüp on oluline selleks, et kasvatada reklaami sotsiaalset tunnustust (tuua reklaamile laike, kommentaare ja jagamisi).

Engagement eesmärgiga reklaami on kõige tõhusam teha kahel viisil: 1) inimestele, kes on laikinud ettevõtte Facebooki lehte või 2) arenguriigid. Arenguriikele engagement kampaania tegemine on odav meetod reklaamile laikide, kommentaaride ja jagamiste saamiseks ning tulevikus saab seda sama reklaami kasutada põhilisel eesmärgil, säilitades kõik laigid, jagamised ja kommentaarid. Kui inimesed näevad, et reklaami on rohkelt laigitud, tekib automaatselt ka rohkem huvi selle vastu - enamasti ei vaadata, mis kohast laigid pärinevad. Antud tegevuse mõte on selles, et laigi hind Euroopas on 10x kõrgem, kui arenguriikides. Tähtis on reklaam jätta samasuguseks, sest muidu kaovad saadud laigid ära. NB. antud meetod toimib ainult teatud tüüpi valdkondade ja reklaamidega.

NB. 2 antud meetodit tasub teha ainult Engagement tüüpi kampaaniates - teiste eesmärkidega kaob meetodi mõte, mis on saada reklaamile odavaid laike.

Engagement kampaaniaga on lisaks võimalik reklaame suunata Facebooki lehele laikide saamise eesmärgiga. Facebook lehe laigid on olulised, sest reklaamid tulevad alati lehe alt. Uurides ettevõtet lähemalt, viskavad inimesed tihtipeale pilgu peale ka lehele, millelt reklaam tuleb.

2.3 App Installs

Image

App installs kampaania eesmärk on suunata reklaam inimestele, kes on läbi Facebooki äppe tõmmanud. Antud reklaami tüüp on kasulik äppide omanikele kes soovivad rohkem tõmbamisi saada.

2.4 Video Views

Image

Video on üks olulisemaid sisu liike digitaalajastus - kunagi varem ei ole see olnud tähtsam, kui praegu. Videoga on võimalik öelda kordades rohkem kui piltide ja tekstiga, seetõttu mahukama reklaamikampaania puhul kindlasti panustada kvaliteetse videomaterjali tegemisse.

  • Facebookis vaadatakse iga päev 100 miljonit tundi videosid.
  • Videod genereerivad 1200% rohkem jagamisi, kui tekst ja pildimaterjal kombineerituna!
  • Videoreklaamidel on kõrgeim CTR (click through rate) kõikidest reklaamiliikidest - 1,84%.

Kuna 90% videoreklaamidest Facebookis kuvatakse "mute" peal, on äärmiselt oluline, et videol on subtiitrid.

Video Views reklaamikampaania võimaldab hiljem suunata reklaami inimestele, kes vaatasid videost 25%, 50%, 75% või 100%. See on suurepärane võimalus reklaami tagasisuunamiseks, sest inimesed, kes vaatasid videost näiteks 50%, on kordades suurema tõenäosusega huvitatud Teie pakkumisest.

Videoreklaam toimib äärmiselt hästi toodete reklaamimiseks, sest Teil tekib võimalus oma toodet esitleda ning seeläbi selgelt välja tuua toote omadused.

Parimad videoreklaamid jagunevad kolmeks:

  • Lühikesed videod - 0:00-0:30 sekundit
  • Traditsioonilises stiilis reklaamid - 0:30-2:00
  • Pikad videod (õpetava loomuga) - 2:00 - 6:00

NB. üldjuhul tasub Facebooki reklaami puhul videod lühikese ja tabavana hoida.

3 Olulist asja mida üks hea Facebooki reklaamvideo sisaldab:

  • Haak - Esimesed 3-7 sekundit videost on kõige oluliseimad - keskenduda tuleks tähelepanu püüdmisele läbi ebatavaliste võtete. Üks tähelepanu püüdev reklaami algus, mida isiklikult märganud olen, on näiteks raha põletamine (täiesti vastu võetamatu! - ent minu tähelepanu see tabas).
  • Tugev sisu - video peab demonstreerima, olema õpetlik ja meelelahutuslik.
  • Tegutsemise kutse - video lõpus on oluline välja tuua, mida Te soovite, et vaataja teeks. Näiteks võib suunata vaatajaid ostma, lugema, laikima jne.

 

2.5 Lead Generation

Image

Lead Generation reklaami tüüp on ettevõtetele, kes soovivad reklaamida näiteks limiteeritud koguses sooduskuponge, -tooteid või isegi tasuta konsultatsioone.

See kampaania on ideaalne ettevõtete jaoks, kes soovivad suurendada e-mailide nimekirja uudiskirjade ja reklaamide jaoks.

Pakutavate toodete / teenuste nappus on hea viis inimesi tegutsemisele suunata, sest üldjuhul ei soovita heast pakkumisest ilma jääda. See reklaamitüüp võimaldab lisada nõutavad väljad nagu näiteks nimi, e-mail, telefoni number - kallimate toodete ja teenuste puhul soovivad inimesed tihtipeale telefoni teel konsulteerida.

Selle reklaami puhul on arukas pakutava toote või teenuse hulk hoida kuni 1000ni. Hiljem on võimalik reklaami suunata ka inimestele, kes avasid pakkumise, kuid ei läinud sellega lõpuni.

2.6 Messages

Image

Messages kampaania võimaldab reklaami võimendada läbi Facebooki messengeri võimaluste. 

Messengeri reklaame on kahte tüüpi: 1) click to messenger ja 2) sponsored message.

Click to messenger lisab reklaami juurde nupu, millele vajutades avaneb vestlus Teie lehe ja reklaami nägija vahel. See kampaania annab suurepärase võimaluse astuda potentsiaalsete klientidega vestlusesse ning vastata küsimustele, mis neil tekkida võivad - inimeselt inimesele müük on tunduvalt tõhusam, kui lihtsalt teksti-, pildi- või videoreklaam.

Sponsored message on teatud mõttes Click to messengeri pikendus - see võimaldab saata rekaamsõnumeid inimestele, kellega Teie leht on vestluses (või on olnud kunagi).

Sponsored message sobib hästi vestluste taasavamiseks ja kellel on kasutusel ka messenger bot (tehisintelligentsi peale ehitatud vestlussüsteem, kuhu saab sisse ehitada Teie ettevõttele asjakohased vestlusmallid), saab suunata selle boti vestluses olevatele pakkumustele.

 

3. Conversion (kategooria)

Conversions kategooria alla kuuluvad kõige kallimad turunduskampaaniad. Need kampaaniad on kulukamad, sest selles kategoorias näitab Facebook reklaami inimestele, kes on statistiliselt läbi selle platvormi reklaamide tooteid ja teenuseid ostnud. See tähendab, et te reklaamite kõige tõenäolistematele ostjatele.

Conversions are the most expensive type of marketing objective because when you choose
the conversion ad type
Facebook is showing your ad to people that are MOST likely to actually buy your product or
service (or convert) so you pay a premium to put your ads in front of people who’ve proven
through their Facebook browsing history to actually convert on offers!

3.1 Conversions

Image

Conversion (eesti keeles konversioon) kampaaniad kasutavad Facebooki uskumatult mahukat andmebaasi selleks, et leida Teie tootele või teenusele ideaalne klient.

Luues Conversion kampaania, ütlete te Facebookile, et see leiaks teisi inimesi, kes on võimalikult sarnased inimestega, kes Teie soove juba täitnud on (ostnud, saatnud päringu, vaadanud Teie videot jne). Conversion kampaaniat saab teha kõikidele pixeliga jälgitavatele eventidele (ehk sündmustele).

Facebooki sõnul on vaja vähemalt 15-25 konversioonisündmust päevas selleks, et pixelil oleks piisavalt andmeid sobiva sihtgrupi leidmiseks.

Teatud Facebooki poolt jälgitavad konversioonisündmused on ette antud, aga olemas on ka võimalus ise sündmuste loomiseks soovitud parameetrite järgi (ette antud konversioonisündmused tagavad selle, et andmed on 100% täpsed - enda loodud sündmustele võib sattuda vigast informatsiooni).

3.2 Catalogue Sales

Image

Catalogue Sales on ainuke turunduseesmärk, mis ei vaja peale üles seadmist pidevat järelevalvet ning see on arvatavasti olulisim kampaania e-poodide jaoks.

Catalogue Sales võimaldab kasutada reklaamitüüpi, mida kutsutakse DPA-ks ehk Dynamic Product Ad. DPA abil saab reklaami suunata inimestele, kes on e-poes mõningaid tooteid juba vaadanud - see on eriti hea lahendus ettevõtetele, kellel on palju erinevaid tooteid. Süsteem töötab nii, et kui keegi on poes vaadanud ühte toodet, suunab DPA sama toote reklaami koheselt sellele inimesele Facebookis ning soovi korral saab lisada ka reklaamile juurde soodustuse.

Catalogue Salesiga saab ehitada erinevaid kombinatsioone - näiteks kui keegi on ostnud televiisori puldi, saab DPA-ga reklaamida talle automaatselt Facebookis patareisid.

3.3 Store Traffic

Image

Store Traffic eesmärk on mõeldud inimestele, kellel on mitmetes asukohtades poed (mitte e-poed). Selle eesmärgi jaoks on vajalik seadistada ka Facebook Locations. 

Store Traffic kampaaniaga üritab Facebook tabada inimesi, kes otsivad poode (olenevalt millist poodi keegi otsib) ning läbi selle tõsta poe külastajaid viies ostlejad kokku asjakohaste reklaamidega.

Miks valida RK Media?


RK Media eesmärk on pakkuda võimalikult laiahaardelist turundusteenust, ühendades koostöös Admoon OÜ-ga traditsioonilise turunduse koos digiturundusega. Oleme aidanud ettevõtetel üle Eesti leida just neile sobivad lahendused selleks, et nende tooted / teenused viia publikuni kõige tõhusamal viisil.

Spetsialisatsioon

Panustame igapäevaselt aega ja ressursse sellesse, et olla kursis kõige turunduses toimuvaga ning tunda värskeimaid trende.

Järjepidevus

Meie eesmärk on leida Teie ettevõttele kõige sobivamad turundusväljundid. Vastavalt Teie eesmärkidele testime erinevate töövahenditega ning jätame alles need, mis Teie ettevõttele kõige paremaid tulemusi toovad.

Suur silmaring

Oleme koostööd teinud ettevõtetega erinevatest sektoritest, sealhulgas kinnisvara arendus ja müük, veebiarendus, hotellid, logistikaettevõtted ja paljud teised.

Teenused

Eesmärkide kaardistamine

Selgitame välja, millised on Teie ettevõtte eesmärgid, tutvume Teie sektoris olevate trendidega ning seame turunduskampaania sihid.


Kodulehe seadistamine

Paigaldame Teie kodulehele vajalikud vahendid andmete kogumiseks, antud juhul Facebook pixeli.


Töövahendite valimine

Vastavalt Teie soovitud tulemustele valime välja kõige sobivamad Facebooki turunduseesmärgid.


Reklaamide loomine

Kirjutame müügitekstid ja kujundame Teiega koostöös reklaamipildid. Vajaduse korral saame ka reklaamklipid filmida ning kokku monteerida.


Kampaania optimeerimine

Jälgime kampaania tulemuslikkust ning optimeerime vastavalt tagasisidele. Samuti saadame Teile tulemuste kokkuvõtted vastavalt kokkulepitud graafikule.