Google Ads – Mis see on ja kuidas see töötab?

Google Ads on iseteeninduslikul oksjonil põhinev digiturunduse platvorm.

See on Google üks suurematest tuluallikatest, moodustades ligi 75-80% kogu Google (kui ettevõtte) käibest (aastal 2015 oli Google käive 74.5 miljardit dollarit).

Google Adsi platvorm jaguneb kahte võrgustikku, kuhu on võimalik reklaami teha.

Kõige tuntum ja kasutatum võrgustik on Search Network ehk otsingumootori võrgustik.

Search Networki põhimõtted:

 

  1. Kasutajatel on võimalus oksjoni stiilis raha pakkuda kõikvõimalike märksõnade peale, mille tulemusel tuleb reklaam otsingumootori tulemustes välja;
  2. Kasutajad maksavad Google-le alles siis, kui keegi vajutab reklaamile (Google- või partnerotsingumootoris);
  3. Seda tüüpi reklaamitegevust nimetatakse ka otsingumootori turunduseks.

 

Vähemtuntud, kuid samuti tõhus Google Adsi võrgustik on Display Network ehk teisisõnu bännerivõrgustik. Veebilehtede omanikel on võimalik oma lehtedele paigutada reklaamialasid, kuhu läbi Google Adsi erinevad bännerid jõuavad. Lisaks võivad reklaamid paikneda ka erinevates mobiilirakendustes.

Bännerivõrgustiku põhimõtted:

 

  1. Reklaami suunamiseks kasutatakse selliseid kriteeriumeid nagu vanus, sugu ja ka sirvimiskäitumine:
  2. Kasutajad maksavad Google-le siis, kui keegi näeb või klikib reklaamile;
  3. Seda tüüpi reklaamitegevust nimetatakse bännerireklaamiks.

 

Google Adsi teeb meeldivaks töövahendiks see, et tegu on klikipõhise turundusplatvormiga. See tähendab, et peab maksma alles siis, kui keegi Teie reklaami vastu huvi tunneb ning reklaamil klikkab.

Lisaks sellele on kasutajatel palju võimalusi reklaami tõhususe kohta andmete kogumiseks, mida saab kasutada, et kampaaniaid pidevalt paremaks teha.

Google Adsi ajalugu

 

Võiks ju arvata, et Google Ads on alati olnud osa Googlest (mis asutati aastal 1998). Tegelikkuses hakati sellega katsetama kaks aastat hiljem aastal 2000.

Adwordsi algusaastatel müüs Google müügitiim kõige kõrgemaid positsioone eraldi suurettevõtetele ning üldplatvormi kaudu märksõnade reklaami teha otsingutulemustest paremale jäävale alale.

 

Google Ads

Nendel aegadel oli otsingumootori tipus võimalik olla ainult sellistel ettevõtetel nagu Nokia, BMW, Sony jne.

Tänapäeval on kõigil võrdsed võimalused esipositsioonidel olla – määravaks saab see, kui palju keegi kliki eest nõus on maksma. Tänu sellele leidub tänapäeval hulgaliselt ettevõtteid, kelle põhiliseks müügivahendiks ongi ainult Google Ads.

Google Ads on eksisteerinud peaaegu 20 aastat, ning selle aja jooksul on süsteem palju muutunud. Esiteks on konkurents kasvanud – iga ettevõtja peast käib see reklaamivõimalus vähemalt korra läbi. Teiseks on tekkinud palju digiturundusega tegelevaid ettevõtteid, kelle peamiseks missiooniks on nendest vahenditest maksimum saada.

Vaatamata sellele on Google Adsi tegutsemispõhimõtted jäänud samaks.

Google Adsi märksõnade oksjon

 

Nagu ka eelnevalt mainitud sai, toimib Google Ads oksjonipõhisel süsteemil. Selle süsteemi poolt kasutatavat oksjonitüüpi nimetatakse Vickrey ehk reservatsioonihinnaga oksjon.

Vickrey oksjoni põhimõte on see, et osalejad teevad oma maksimumpakkumised (üksteise pakkumisi ei teata) ning oksjoni võidab see, kes kõige kõrgema maksimumpakkumise tegi. Ehk siis kui esimese osaleja pakkumine on 1€ ja teise osaleja maksimum on 2€, siis võidab teine osaleja – makstes seejuures mitte oma kõrgeima pakkumise, vaid ümardusega lähima summa teisele kohale (antud näite puhul võiks olla näiteks 1.1€).

See tähendab ka seda, et Google süsteemis me konkurentide pakkumisi ei tea.

Kuna Google peamine eesmärk on siiski pakkuda kasutajatele parimaid otsingutulemusi, on võtnud nad lisaks klikihinna enampakkumistele arvesse ka teisi faktoreid, sealhulgas:

  • Reklaamiformaat: erinevatel reklaamiformaatidel on oma dünaamika;
  • Kvaliteediskoor: Google hindab 1-10ni skaalal asjakohasust kasutaja reklaami ja reklaamitavate märksõnade vahel;
  • Ad extensions ehk reklaamipikendused: reklaamidele on võimalik juurde panna tekste ja linke, mis aitavad neid asjakohasemaks teha;
  • Pakkumise muutjad: reklaamidele on võimalik juurde lisada filtreid vastavalt asukohale, kasutusplatvormile (arvuti, mobiil, tahvel) ja isegi kellaaegade või kuupäevade järgi.

 

Iga sekund tehakse Googles ligi 63 000 otsingut, mille jooksul kõik need arvutused peavad toimima.

Tasub tähele panna, et enamasti ei ole reklaami tegemise eesmärgiks esikohal olla – oluline on teenida raha. See tähendab seda, et teisel ja kolmandal positsioonil olemine võib maksta tunduvalt vähem, aga tuua samamoodi häid tulemusi. Tähtis on, et reklaam ennast ära tasuks.

Reklaami suunamine ja eelarve

 

Google Adsi suureks eeliseks on reklaami suunamise spetsiifilisus.

Üks näide sellest, kui spetsiifiliseks on reklaami näitamisega võimalik minna. Oletame, et soovite näidata reklaami väga täpsele sihtrühmale, kes:

  • Peavad olema Vabaduse väljaku lähistel;
  • Kasutavad mobiiltelefoni;
  • Reedesel päeval;
  • Kellaaegadel 12-14
  • Otsivad sõna “restoran”.

Lisaks sellistele filtritele on võimalik alati muuta päeva keskmist reklaamile kulutatud eelarvet. Google reklaami puhul on tähtis olla paindlik vastavalt tulemustele; kampaaniate tegemist ei tohiks võtta kui ühekordset tegevust. Ühekordse tegemise puhul võib juhtuda, et maksate teatud märksõnadega üle ning Teie kampaania eelarve saab otsa palju madalamate tulemustega.

Kampaaniaid tehes võite ka märgata, et teatud kuudel tuleb päringuid tunduvalt rohkem sisse. Tegu võib olla Teie tegevusvaldkonna hooajalisusega – tasub mõelda laiemalt, et kas antud perioodil otsitakse Teie pakutavaid tooteid / teenuseid rohkem või vähem jne. Vastavalt sellistele prognoosidele võib varieerida ka igakuiseid eelarveid.

Andmetega töötamine

 

Google Ads annab tehtud reklaamide kohta palju väärtuslikku informatsiooni, mida saab kasutada tulevikus tõhusamate kampaaniate tegemiseks.

Näiteks on võimalik konversioonimõõdikute abil välja arvutada ligikaudne keskmine summa, mis kulus ühe päringu või müügi saamiseks. Vastavalt sellele informatsioonile saab teatud märksõnadele rohkem eelarvet eraldada ning teistele vähem.

Lisaks on võimalik näha, mis vanusegrupi ja mis soost inimesed kõige suuremat huvi Teie reklaami vastu tundsid.

Kokkuvõtteks

 

Antud artikli eesmärgiks oli anda ülevaade Google Adsi keskkonnast.

Tulevikus kirjutan ka õpetusi, kuidas Google Adsi paremini kasutada ning kuidas kampaaniatest parimaid tulemusi saada.

Loodan, et artiklist oli abi!