Google Ads – otsingumootori reklaam või bännerreklaam?

Google Ads otsingumootori reklaam või bännerreklaam

Eelnevas blogipostitustes Google Ads - Mis see on ja kuidas see töötab? kirjeldasin Google Adsi Search network’i (otsingumootori võrgustik) ja Display network’i erinevusi (displeivõrgustik ehk teised veebilehed ja rakendused, mis lubavad Google’l oma reklaami näidata) laias mõistes.

Käesoleva artikli eesmärk on uurida mõlema võrgustiku erinevusi ja eeliseid reklaaminägija ehk tavakülastaja vaatepunktist selleks, et aidata Teil paremini valida oma ettevõttele sobiv väljund.

Otsingumootori võrgustik (Search Network)

Suurem osa inimestest tunneb Google’t kui otsingumootorit - otsingumootori võrgustik on Google süsteemi tuumaks.

Inimene kes sisestab midagi Google otsingumootorisse, teeb seda alati mingi kavatsusega.

Selleks, et efektiivsemat reklaami teha, tuleb mõista, mis kavatsusega Teie valitud märksõna(d) sisestatakse.

Google algorütmid on aja jooksul ära määratlenud 4 põhilist päringu liiki:

  • Informatsiooni päring: kasutaja soovib teada informatsiooni millegi kohta. Näiteks:
    • “Mitu planeeti on universumis?”
    • “Mis asi on Google Ads?”
    • “Mitu inimest elab Eestis?”
  • Tegutsemise päring, mille eesmärgiks on leitud informatsiooni peale tegutseda (osta tooteid või teenuseid). Näiteks:
    • “Osta uus korter Harjumaal”
    • “Auto rentimine”
    • “Torumees Tallinnas”
  • Kodulehe päring: kasutaja soovib leida teatud veebilehte. Näiteks:
    • “Facebook”
    • “Gmail”
    • “Neti”
  • Aadressi päring: kasutaja soovib leida mingi koha füüsilise aadressi:
    • “Lähim tankla”
    • “Riidepood Tallinnas”
    • “Raamatukogu”

Igat märksõna on võimalik veel omamoodi tõlgendada, ning Google algorütmid töötavad pidevalt selle nimel, et tuvastada kõige levinumad tõlgendused – osati järjestab Google just selle järgi ka otsingutulemused.

Google Adsi reklaami tehes on enamasti meie fookuseks tabada märksõnad, millel on “tegutsemise” eesmärk (vt. Tegutsemise päring). See tähendab, et inimene kes selle märksõna sisestas, on potentsiaalselt valmis Teilt midagi ostma.

Märksõnad mida ei otsita ostukavatsusega, on enamasti tunduvalt väiksema kasumlikkusega ning sellepärast on oluline paigutada reklaam õigete silmade ette.

Digiturunduse mõistet kasutades on sellistelt (ostukavatsusega) märksõnadelt tulev külastajate voog “soe” – külastajaid tuleb tunduvalt vähem veenda selleks, et nad Teie soovitud toodet või teenust ostaksid.

Siin on ka üks müügitsükli illustratsioon, mille järgi asetseks õigetelt märksõnadelt tulevad külastajad neljandas faasis.

  1. Potentsiaalsed kliendid ei tea teie kohta mitte midagi.
  2. Nad on Teist kuulnud, aga neil ei ole huvi Teie vastu.
  3. Nad on Teist kuulnud ja nad on Teist huvitatud.
  4. Nad võrdlevad Teid konkurentidega.
  5. Potentsiaalsest kliendist saab klient!

Mida see minu kui kasutaja jaoks tähendab?

See tähendab seda, et otsingumootori reklaam sobib suurepäraselt selleks, et saada uusi päringuid, e-poe oste, kõnesid – kõik tegevused, mida inimesed oleksid valmis kohe läbi Google otsingu tegema, sest neil on tugev eelnev “kavatsus”.

Displeivõrgustikuga on lood pisut teistsugused.

Displeivõrgustik (Display Network)

Google Adsi displeivõrgustik koosneb paljudest erinevatest veebilehtedest ja rakendustest, mis on Google reklaamivõrgustikuga ühinenud.

Google reklaamivõrgustikuga ühinetakse läbi süsteemi, mille nimi on Google Adsense.

Nii nagu kasutame meie Google Adsi, saavad veebilehtede ja rakenduste omanikud kasutada Google Adsense’i.

Displeivõrgustiku reklaamid saavad olla teksti-, pildi- või videokujul ning erinevates suurusformaatides.

Kõige olulisem erinevus otsingumootori- ja displeivõrgustiku reklaami vahel on see, et displeivõrgustiku külastajate kavatsusi on palju keerulisem (kui mitte võimatu) ära arvata – enamasti ei tea me millisel veebilehel või rakendusel ja millises kontekstis nad reklaami näevad.

Seetõttu on displeivõrgustiku külastajate voog palju “külmem”. Mõelge ise, kui tihti Te internetis reklaambännerite peale klikite ning kas Teil on mõne bänneri peale tekkinud meeletu soov mõnda teenust või toodet osta.

Seetõttu jätavad paljud inimesed bännerireklaami täiesti kõrvale ning suuremad ettevõtted kasutavad seda üldise brändingu vahendina.

See ei pea nii olema.

Displeivõrgustiku reklaami tuleb kohelda otsingumootori võrgustiku omast pisut teisiti - seda tuleks võtta kui nõudluse suurendamiseks kasutatavat tööriista. Kohe räägin lähemalt.

Displeivõrgustiku partneriteks on üsna tihti erinevad blogid, kuhu inimesed tulevad õppima ja uurima. Kuna külastajad on uurimisfaasis, ei ole neil enamasti kohest ostukavatsust, mis paneks neid bännerile klikkima ja ostma või päringut esitama.

Müügitsükli illustratsiooni kohaselt asetsevad nad palju kõrgemal, kui eelnevalt välja toodud otsingumootori reklaami puhul:

  1. Potentsiaalsed kliendid ei tea teie kohta mitte midagi.
  2. Nad on Teist kuulnud, aga neil ei ole huvi Teie vastu.
  3. Nad on Teist kuulnud ja nad on Teist huvitatud.
  4. Nad võrdlevad Teid konkurentidega.
  5. Potentsiaalsest kliendist saab klient!

Displeivõrgustiku reklaamis toimivad suurepäraselt erinevad võtted, mis ei nõua kasutajalt suure otsuse vastu võtmist.

See tähendab, et hästi toimivad reklaamid, mis annavad ära tasuta väärtust. Väärtuseks võivad olla nii füüsilised tooted, kui ka digitaalsed informatsioonipõhised kasulikud failid, graafikud, erinevad šabloonid jne.

Kokkuvõte

Otsingumootori võrgustiku reklaam on ainulaadne selle koha pealt, et meil on reklaami võimalik teadlikult paigutada külastajate ette, kellel on suure tõenäosusega tegutsemise soov.

Märksõnu valides tuleks lähtuda neljast otsingukavatsuse liigist:

  1. Informatsiooni päring (kasutaja otsib faktiteadmisi)
  2. Tegutsemise päring (kasutajal on kohene soov osta / lahendus leida probleemile)
  3. Kodulehe päring (kasutaja otsib mingi veebilehe täpset aadressi)
  4. Aadressi päring (kasutaja otsib mingi koha füüsilist aadressi)

Teades täpselt, millistele märksõnadele Te reklaami teete ja miks, saate Te reklaami pealt rohkem tulemusi ning klikkide hinnad tulevad kokkuvõttes madalamad.

Otsingumootori reklaam on suurepärane vahend uute päringute, e-poe ostude, kõnede jms. saamiseks eeldades, et see on midagi, mida inimene on valmis kohe läbi Google otsingu tegema.

Displeivõrgustiku reklaame näidatakse erinevatel Googlega partnerluses olevatel veebilehtedel ja rakendustel. Võrreldes otsingumootori reklaamiga on displeivõrgustiku külastajate teekond äraarvamatu ning me ei saa eeldada, et nad on nende reklaamide pealt kohe valmis suurema kohustusega tegusid tegema.

Displeivõrgustiku reklaam sobib hästi nii üldiseks brändinguks, kui ka madala panusega pakkumiste tegemiseks, mille eesmärk on külastaja saada ettevõtte jälgijaks. Eriti hästi töötavad reklaamid, mis annavad ära tasuta väärtust, milleks võivad olla nii füüsilised tooted, kui ka digitaalsed varad (näiteks graafikud, šabloonid, töövahendid).

Kui Te soovite abi Google reklaamide loomisel ja haldamisel, võtke ühendust kristjan@rkmedia.ee