Kinnisvaramaakleri (loe kinnisvara müügijuhi) tööks vajalikud tööriistad

Teame, et edukas kinnisvaramaakler on kui Hunt Kriimsilm, kes on sama-aegselt jurist, suhtekorraldaja, ehitusspetsialist, müügijuht, turundusjuht ja kes teab kes ja mis kõik veel. Seetõttu on oluline, et maakleril on tööks vajalikud tööriistad välja töötatud ja kasutusvalmis.

Nii on ka müügitegevust toetavate tööriistadega, mille olemasolu on hädavajalik tänapäeva mitmekülgsele kinnisvara müügijuhile. Just nimelt "müügijuht", sest nii on õige nimetada tugevat kinnisvaramaaklerit, kes töötab välja iga korteri, maja, maaüksuse müügiprotsessi ja lahendab jooksvalt tekkivad probleemid ning viib iga müügiprotsessi eduka tehinguni.

Selleks, et kinnisvara müügijuhi töö oleks veelgi tõhusam ja edukam, toon välja omapoolse nägemuse müügitegevust toetavatest tööriistadest ja nende vajalikkusest.

1. Loo rutiinid ja nö. "minu turunduskohver"

a.     kirjapõhjad

b.     blanketi-vorm

c.     e-maili allkiri

d.     kinnisvaraportaalide kuulutuste teksti struktuur

e.     kinnisvaraportaalide kuulutuste pildid

f.      lepingupõhjad

g.      notarimemo põhjad

f.     tehtud tööde loetelu ehk portfoolio (täienda regulaarselt)

g.    kujunduslahendused (välireklaam, printreklaam, fb ja linkedin bännerid, instagrami piltide filtrid jne)

Edukas kinnisvara müügijuht teeb asju süsteemselt ning äratuntava käekirja järgi. Samas tuleb otsida eristuvaid lahendusi.

Soovitus: tegele oma portfoolio regulaarse kokku panemisega. Täna ei ole turul kuigi palju kinnisvara müügijuhte, kes on kirja pannud kõik enda vahendatud/teostatud tehinguid ja kirjeldusi nendest. Miski muu ei veena kinnisvara ostjat ja müüjat paremini kui varasemalt tehtud tööde loetelu ja kirjeldus.

NB! Hea soovitus Raul Järvelt - lisaks tehtud tööde kogumisele ja presenteerimisele, on oluline koguda ka soovitusi teistelt inimestelt. Ja soovitusi näidata kas sotsiaalmeedia kontodel või kodulehel.

2. Loo kanalid, mida kasutad oma objektide ja enda reklaamimiseks (tähestiku järjekorras):

a.     arvamusartiklid

b.     blogi (tekst, video)

c.      e-mail kui kanal

d.     otsepost

e.     printreklaam

f.      raadio

g.     sotsiaalmeedia kanalid (Facebook, Facebook live Linkedin, Instagram, Youtube, Vimeo jms)

h.     välireklaam

i.       jne

Kindlasti ei ole vaja valida kõiki kanaleid. Oluline on valida need, mida on endal mugav kasutada ning millega on sul loomulik töötada. Kui sa ei ole kunagi Facebook-i kasutanud ning ei taha ka seda kunagi kasutada, siis ärge hakake seda ka kasutama.

Küll aga tuleb mõned kanalid valida ning neid rutiinselt ja regulaarselt kasutama hakata. (Võimalusel tasub koos turundusspetsialistidega luua valitud kanalite kasutamise strateegia.)

3. Loo võrgustik, kelle abiga vajadusel lisategevusi osta/tellida (tähestiku järjekorras):

a.     3d piltide tegija

b.     advokaadibüroo (jurist)

c.     ajakirjanik

d.     arhitektuuribüroo (arhitekt kui sisearhitekt)

e.     ehituskonsultant

f.      fotograaf (ja videote tegija ja drooni piltide tegija)

g.     kingifirma (kelle kaudu tellida nii pastakaid, kingitusi klientidele jms)

h.     kinnisvara hindaja

i.      kolimisfirma

j.      koristusfirma

k.     lillepood

l.      meediaagentuur (kelle abiga vajadusel suuremaid reklaamikampaaniaid korraldada)

m.   mööblifirma (eritellimusmööbel)

n.     notaribüroo

o.     partner kinnisvarabüroo või maaklerid (kellega kogemusi jagada ja vajadusel kliente vahetada jne)

p.     pr-firma

q.     reklaamide paigaldaja (välireklaamid, kleebisreklaamid jms)

r.      turundusagentuur (või disainer)

s.     trükikoda (kelle abiga vajadusel erinevaid trükiseid toota – visiitkaardid, plakatid, postrid jne)

Oluline on omada isiklikke kontakte kõikides ülaltoodud valdkondades. Ära häbene küsida nõu. Spetsialistid on valmis sind esimesel korral kindlasti aitama ja kui te edaspidi saate usalduväärse koostööalused kokku leppida, siis võib välja kujuneda pikaajaline mõlemapoolselt kasulik töösuhe.

Oluline põhimõte – ole valmis osutama teeneid ka oma koostööpartneritele, siis on võimalik küsida tulevikus vastuteeneid.

4. Ole aktiivne, aga mitte agressiivne

Kinnisvaramaakler peab:

a.     Olema valmis andma kommentaare ajakirjanikule

b.     Osalema seminaridel-konverentsidel (oluliseks on eraialaliitude seminaridel osalemine)

c.     Andma nõu oma koostööpartnerite (punkti 3 loetelu) esindajatele

5. Hoia silmad lahti, proovi uusi ideid, aga ära üle pinguta ja liialt uutele lahendustele keskendus.

Kokkuvõttes

Elame kiirelt muutuvas maailmas, kus muutustega tuleb kaasas käia. Samas ei saa ära unustada kõige tähtsamaid juba välja kujunenud põhimõtteid. Eduka kinnisvara müügijuhi omadused:

–      hea suhtleja

-       usaldusväärne kontaktisik

-       omab tugevat koostööpartnerite võrgustikku

-       omab rutiinseid tegevusi toetavaid tehnilised visuaalseid lahendusi

Kui tahad juba välja töötatud ja toimivaid kinnisvara müügijuhi müügi- ja turundusalaste tööriistadega detailsemalt tutvuda, võta ühendust andre@rkmedia.ee.