Otsingumootori Optimeerimine ehk SEO Teenus

Kujutage ette, et Teie ettevõte domineerib maailma suurimas kataloogis - Googles.

Kas ehk Teie olete üks nendest, kes panustas kõvasti uue kodulehe tegemisse ning hiljem avastas, et kodulehest üksi ei piisa suurepärase müügi tegemiseks?

Või otsite te lihtsalt uusi võimalusi, kuidas oma koduleht paremini toimima saada?

Te olete õiges kohas.

Google otsingumootori eesmärk on inimesteni tuua informatsiooni, mis vastab kõige paremini nende otsingu eesmärgile. Vaatamata nende õilsale sihile pakkuda kõigile võrdne võimalus, on nad välja arendanud teatud mõõdikud, mille järgi hinnatakse kodulehe autoriteeti ja asjakohasust.

Need mõõdikud on loonud kasuliku konkurentsi - esile tuuakse see, kelle leht on kasutajasõbralik ning pakub kvaliteetset asjakohast infot. Siin saab lähemalt lugeda faktorite kohta, mida Google arvestab veebilehtede järjestamisel.

Ilma nende süsteemideta ei leiaks inimesed kvaliteetset informatsiooni ning arvatavasti ei kasutaks ka seda otsingumootorit.

Image

Kuidas koduleht ja otsingumootor enda heaks tööle panna?

Meie kõigi õnneks on võimalik kodulehti Google järjestusfaktorite järgi optimeerida, et soodustada märksõnadel esile tulemist.

Kuna SEO (search engine optimization) on loomult sisuturunduse üks väljunditest, haakub ta hästi ka teiste turundusvõtetega nagu meediaväljaanded (ajalehed, ajakirjad jne.) ja sotsiaalmeediaturundus (Facebook, Twitter, Instagram jt.). Loe lähemalt SEO ja sisuturunduse kohta.

Selleks, et üks koduleht otsingumootoris välja paistaks, on olulised komponenti: lehe sisu, optimisatsioon, viited (e. backlingid).

otsingumootori optimeerimine

1. Lehe sisu

Sõnaga "sisu" (inglise keeles "content") kirjeldatakse digitaalseid materjale, sealhulgas tekstid (ka reklaamtekstid), pildid, videod, sotsiaalmeedia postitused, graafikud jne. Sisuloome on digiturunduse alustala - see annab meile kõik loendamatud võimalused brändi loomiseks, interneti müügiks jne.

Kodulehe optimeerimise seisukohast on lehe sisu oluline selleks, et leht oleks soovitud märksõnadega leitav, rahuldaks samal ajal inimeste otsingueesmärki ning müüks meie soovitud toodet/teenust.

Google arvestab otsingutulemuste määramisel lehel olevate sõnade arvu, pikemate tekstidega lehed on üldjuhul olnud edukamad. > Loe lähemalt

See ei tähenda muidugi seda, et lehel paartuhat sõna mõttetut teksti peaks olema - Google arvestab ka kasutajate lehel oldud aega. Sisutühja tekstiga seda kindlasti ei saavuta.

Kvaliteetse lehe sisu alla kuuluvad kindlasti ka asjakohased pildid ja videod, mis aitavad inimestel käesolevat teemat paremini mõista.

 

2. Optimisatsioon

Optimisatsiooni alla kuulub SEO tehnilisem osa. 

Mõned faktorid, mida jälgime ja korrastame kodulehti optimeerides on:

märksõnad pealkirjades, märksõnad H-tagides (annavad Googlele teada, millised tekstid on olulised, lehe laadimiskiirus, korduvate lehtede (ja sisu) korrastamine, piltide optimeerimine, mobiili kasutatavuse optimeerimine, URL-ide korrastamine, katkiste linkide korrastamine, Sitemap-i loomine/korrastamine jt.

3. Lingid (backlingid, internal lingid ja outbound lingid)

Backlingid ehk välised lingid on lingisuunamised teistelt veebilehtedelt Sinu veebilehele (näiteks neti.ee-s olevad suunamised erinevate ettevõtete kodulehtedele). Need aitavad Google otsingumootoril mõista, et tegu on olulise lehega. Mingis mõttes on tegu niiöelda digitaalse "soovitusega" - kui üks leht suunab teisele, siis tähendab, et sellel teisel lehel on / võiks olla suunamist väärt materjali. Tuues uuesti näitena neti.ee - seal olevad viited ettevõtete lehtedele selleks, et inimesed saaksid lähemalt uurida otsitud firma kohta.

Mida rohkem kvaliteetseid suunamisi kodulehele on, seda kõrgem on Google silmis lehe autoriteetsus ning seda tõenäolisemalt paistab see otsingutulemustes välja.

Internal lingid ehk veebilehe sisesed lingid on lingisuunamised Sinu saidil olevate lehtede vahel. Lisaks lehe temaatika mõistmisele, aitavad sisemised viited otsingumootoritel paremini mõista kodulehe struktuuri ning parandada kasutajasõbralikkust (näiteks on üks digiturunduse kuldreegel see, et kodulehe tähtsaimad elemendid võiksid alati olla mõne kliki kaugusel mistahes lehelt). Sisemised viited on näiteks avalehele paigutatud menüünupud - teenuste nupp viitab teenuste lehele jne.

Outbound lingid ehk väljaminevad lingid on lingisuunamised Sinu kodulehelt teistele veebilehtedele. Kuigi nende tähtsust otsingutulemuste parandamisel ei ole kindlalt tõestatud, aitavad väljaminevad viited Google otsingumootoril paremini mõista kodulehe temaatikat ja sisu ning seetõttu ei ole ka välistatud nende positiivne mõju tulemustele.

Parimaks lingisuunamiste näiteks võiks tuua kõigile südamelähedase Wikipedia. Kui mitu korda olete te kohanud mõnda Wikipedia lehte otsingutulemuste tipus?

(Pildil on näha siselinkide kasutamist Wikipedia lehe näitel)

Image

Wikipedia lehed on otsingumootori optimeerimise seisukohast ideaalsed näited, sest nendel on kõik otsingutulemustes välja paistmise eeldused olemas.

Väliseid viiteid kahjuks silmaga uurida ei saa - nende nägemiseks tuleb kasutada tasulisi süsteeme nagu Ahrefs, Majestic, Moz või SEMRush (SEMRushi saab väga piiratud variandis kasutada ka tasuta).

Kolme elemendi rakendamine otsingumootori optimeerimises

Selleks, et asju lihtsana hoida, lähtume kodulehti optimeerides alati nendest kolmest elemendist, sest kõik väiksemad tegevused jaotuvad nende alla.

Kui koduleht ei ole soovitud otsingutulemustes nähtav, on probleem alati kas sisus, optimisatsioonis või viidete puudumises / halbades viidetes. Probleemide tuvastamiseks viime läbi erinevad auditid, mis vaatlevad kõiki põhikomponente - sisuaudit, tehniline audit ja backlinkide audit.

 

Millega tuleks arvestada SEO teenust tellides?

Meie eesmärk on igale kliendile leida tema eelarve juures parimad võimalikud lahendused. Usume, et ainuke viis elus edukalt liikuda on heas tahtes tegutsedes. Järgnevalt on välja toodud mõned küsimused, mis aitaksid meil paremini mõista Teie poolseid ootuseid.

1. Mida Te läbi SEO turunduse lõpptulemusena saavutada tahaksite?

2. Millised teenused või tooted toovad Teie ettevõttele kõige rohkem käivet? Nendest lähtuvalt leiame märksõnad, mis Teile kõige enam kasu võiksid tuua.

3. Kas Te oleksite valmis ise oma lehele täiendavat sisu kirjutama?

Korduma kippuvad küsimused

Kui palju kulub aega selleks, et optimeerimise tulemusi näha?

See oleneb täiesti kodulehest. Meil on olnud kliente, kelle puhul on mõned lehe struktuuri ümbertegemised toonud märgatavaid tulemusi juba 1-2 nädala jooksul. Kiiremaid tulemusi on tavaliselt oodata lehtedelt, mis on eksisteerinud mõne aasta ning on seeläbi kogunud domeeni autoriteeti.

Samuti oleneb palju sihitud märksõnade populaarsusest - osades valdkondades on märksõnade otsingute hulk madalam ja seetõttu võtavad tulemused kauem aega.

Lisaks läheb tulemuste nägemiseks rohkem aega veebilehtedel, mis on uued ning millele me kõigepealt autoriteeti ehitame selleks, et Google otsingumootor üldse lehte arvesse võtaks.

Mis on kodulehe optimeerimise hind?

Hinnad varieeruvad vastavalt sellele, kas teostame ühekordset optimeerimist või tegeleme lehega mitmete kuude vältel. Kindlat hinda teenusele panna on keeruline, sest iga koduleht on niivõrd erinev. Igakuise töö puhul oleme miinimumiks seadnud 250€/kuu - arvestada tuleb sellega, et linkide ehitamise puhul võib tekkida lisakulusid ning näiteks juba eelmainitud töövahend Ahrefs-i kõige odavam pakett maksab meile 99€/kuus. Väljapaistvad tulemused nõuavad parimaid tööriistu.

Kas teil on võimalik meile garanteerida kindlalt fikseeritud tulemusi?

Meile meeldib SEO tööd võrrelda muusikainstrumendi harjutamise või võistlusspordi tegemisega. Me tunneme hästi tunnustatud praktikaid, mis on näidanud läbi aegade tulemuslikkust, kuid kindlat produkti me valmistada ei saa. Me saame luua kodulehele otsingutulemustes välja paistmiseks parimad eeldused, kuid me ei oska 100% kindlalt ette arvata, kuidas Google otsingumootor seda informatsiooni vastu võtab. Need kes väidavad vastupidist, mängivad paraku tulega.

Kuidas me tehtud tööde tulemuslikkust näeme?

Meil on võimalik välja tuua statistikaid kodulehe külastatavusest ning samuti saame me seadistada Google Analyticsis mõõdikuid näiteks saadetud päringute arvu kohta. Sealt saame me tuletada ka informatsiooni selle kohta, kui suur osa külastajatest tundis Teie toote või teenuse kohta rohkem huvi.

 

Loe lisaks:

Miks valida meid?

Kindlustunne

Anname alati endast parima, et meie kliendid maksimaalset kasu saaksid. Mõtleme suurelt, seame eesmärgid ning liigume järjepidevalt tulemuste poole. Seisame Teie huvide eest.

Effektiivsus

Aeg on kõige kallim vara. Meile ei meeldi aega tühja kulutada ja loodame, et Teile ka mitte. Tegutseme laserkiire fookusega ning tabame punkte, mis päriselt tulemusi toovad.

Alati sammu võrra ees

Investeerime pidevalt aega ja resursse selleks, et olla uute trendide ja muutustega kursis. Ettenägeliku tegutsemisega hoiame ära potentsiaalseid komplikatsioone.

Teenused

Märksõnade analüüs

Aitame välja selgitada Teie ettevõttele kõige kasumlikumad otsingumärksõnad ning uurime milliste märksõnadega te praegusel hetkel esile tulete.

Vastavalt ettevõtte tegevusalale koostame ka vajadusel konkurentsianalüüsi.


Veebilehe audit

Tehniline audit - selgitame välja Teie kodulehe tehnilised puudujäägid otsingumootori optimisatsiooniks.

Sisuaudit - kaardistame kõik Teie kodulehe alamlehed ning aitame kodulehte struktureerida kompaktsemaks ja effektiivsemaks.


Tehniline optimeerimine

Optimeerime kodulehte vastavalt Google järjestusfaktoritele ning korrastame struktuurivigu.

Kui leht on algusest peale korralikult ehitatud ning rohke sisuga, piisab tihtipeale ainult optimeerimisest, et tulemusi märgatavalt parandada.


Sisu loomine

Aitame kodulehele luua otsingumootorisõbralikku sisumaterjali selleks, et otsingutes rohkem esile tulla ning paremini müüa.


Linkide ehitamine

Leiame teemakohaseid veebilehti ning otsime lingisuunamise võimalusi, et tõsta Teie kodulehe autoriteetsust.